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Internet Marketing 동영상

Internet Marketing




본 강좌는 새로운 K-MOOC 플랫폼에서 운영하는 강좌입니다.

강좌소개

본 강의의 목적은 인터넷 마케팅 툴로 구성된 디지털 미디어의 복합성과 기술을 이해하는 데 있으며 , 인터넷 마케팅이 지속적이고 빠르게 발전하는 기술의 집합체로서 e-비즈니스 운영에 어떻게 영향을 끼치는지 배우게 될 것입니다.

홍보영상/예시강의

강좌계획

강의계획서
주차 주차명(주제) 차시명 과제
1 Introduction to E-Marketing /Convergence Introduction to the Course 토론
Distinguish between e-business and e-marketing
Explain how increasing buyer control and technological trends are changing the marketing Landscape
2 Strategic Internet Marketing Explain the importance of strategic planning, strategy, e-business strategy, and e-marketing strategy 과제
Identify the main e-business models at the activity, business process, enterprise levels
E-business Models Classification with samples
3 The Internet Marketing Plan Discuss the nature and Importance of an e-marketing plan and outline its seven steps 퀴즈
Describe the tasks that marketers complete in tiers 1 and 2 as they create e-marketing strategies
List some key revenues and costs identified during the budgeting step of the e-marketing planning process
4 Global Markets Define emerging economies and explain the vital role of information technology in economic development
Outline how e-marketers apply market similarity and analyze online purchase and payment behaviors in planning market entry opportunities
5 Internet Marketing Research Identify the three main sources of data that e-marketers use to address research problems 퀴즈
Explain why the internet is used as a contact method for primary research and describe the main internet-based approaches to primary research
6 Consumer Behavior Online Describe the internet exchange process and the technological, social/cultural, and legal context in which consumers participate in this process
Highlight the five main categories of outcomes that consumers seek from online exchanges
7 E-marketing and Ethics Describe the internet exchange process and the technological, social/cultural, and legal context in which consumers participate in this processEthical Issues in E- marketing 퀴즈
8 Mid-term Exam 토론
9 STP Strategies Framework of STP and Explain why and how e-marketers use market segmentation to reach online customers 퀴즈
Outline several types of internet usage segments and their characteristics
Define differentiation and positioning and give examples of online compa nies using them
10 Product: The Online Offer Define product and describe how it contributes to customer value
Discuss how attributes, branding, support services, and labeling apply to online products
11 Price: The Online Value Identify the main fixed and dynamic pricing strategies used for selling online
Describe several types of online payment systems and their benefits to online retailers
12 The Internet for Distribution Explain how the internet is affecting distribution channel length 퀴즈
Outline the major models used by online channel members
13 Internet Marketing Communication Tools List the five traditional marketing communication tools and distinguish between traditional media and social media
Identify several emerging IMC tools
Describe the most effective online IMC tactics
14 Engaging Customers with Social Media Define social media and identify several social media tools
Identify several social media tools and which are the most effective for various goals
15 Final Exam

강좌운영진 소개

교수자

Awan Mahmood 교수
대표교수 : Awan Mahmood 교수
현) 우송대학교 솔브릿지경영학부 부교수
최종학력) Northcentral University 경영학 박사

강좌 수강 정보

이수/평가정보

중간고사 : 15%, 기말고사: 15%, 과제물: 20%, 퀴즈 : 50%
총점 60점 이상 이수증 발급

강좌 수준 및 선수요건

마케팅원론 또는 기초 마케팅 과정

교재 및 참고문헌

E-marketing, International Edition: Edition 7
Judy Straus & Raymond Frost, 2014. Pearson: New York

자주 묻는 질문

Q1. 강좌 교재가 따로 있나요?

아니요. 없습니다.

관련 강좌

현재 강좌와 관련있는 강좌를 찾을 수 없습니다.
  1. Subject

    Social Sciences
    (Business Administration & Economics)
  2. 강좌 내용의 어려운 수준을 의미합니다. 교양, 전공기초, 전공심화 순으로 난이도가 증가합니다.

    Course difficulty

    advanced
  3. 강좌를 개발하고 운영하는 기관입니다. 컨소시엄으로 운영 시, 대표기관의 명칭이 나타납니다

    Institution

    WOOSONG UNIVERSITY
  4. 운영 기관의 전화번호 입니다.

    Phone

    042-630-9396
  5. 강좌의 구성 주차 수를 의미합니다. (강좌를 충실히 학습하기 위해 필요한 주당 학습시간을 의미합니다.)

    Course Week
    (Estimated Effort)

    15week
    (주당 01시간 00분)
  6. 본 강좌 이수자에게 인정되는 학습시간으로 해당 강좌의 동영상, 과제, 시험, 퀴즈, 토론 등의 시간을 포함합니다. (강의 내용과 관련된 동영상 재생 시간의 총 합계입니다.)

    Accredited learning time
    (Video Duration)

    16시간 00분
    (09시간 16분)
  7. 수강신청이 가능한 기간으로 해당 기간 내에만 수강신청이 가능합니다.

    Registration Period

    2020.08.31 ~ 2020.12.07
  8. 강좌가 운영되고 교수지원이 이루어지는 기간입니다. 이수증은 강좌운영기간이 종료된 이후에 발급받을 수 있습니다.

    Classes Period

    2020.08.31 ~ 2020.12.14