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Hospitality Customer Behavior and Insights 동영상

Hospitality Customer Behavior and Insights




본 강좌는 새로운 K-MOOC 플랫폼에서 운영하는 강좌입니다.

강좌 소개

수업내용/목표

이 과정을 통해 환대하는 과정에서의고객행동의개념이론,고객의 행동에 대한 연구의 중요성, 고객의 행동에 영향을 미치는 결정 요인, 구매 의사결정,고객의경험과동기, 환대부신에서 고객과 호스틍 간의 상호작용을 이해 할 수 있습니다.

홍보/예시 영상

강좌 운영 계획

 

 

주차

주차명

(주제)

주차별 학습 목표

차시

차시명

강좌 운영방법

학습내용

수업방법

평가방법

학습자료

1

Introduction to Consumer Behavior in Hospitality Industry

Understand meanings and significances of customer behavior

1-1

Definitions of customer behavior

강좌

영상

(15×3)

 

PPT, PDF

1-2

Customer behavior VS consumer behavior

1-3

Significance of studying customer behavior

2

Customers of hospitality businesses(1)

Understand meanings of customers and characteristicsof each types of customers

2-1

Definitions of customers

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

2-2

Classifications of customers(1)

- Classifications in terms of academic

3

Customers of hospitality businesses(2)

Explain the main characteristicsof each type of customer segment

3-1

Classification of customers(2)

- Classification in terms of marketing

 

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

4

Determinants or factor influencing customer behavior

Analyze the extent to which each factor influences customer behavior.

4-1

Determinants or factors influencing customer behavior

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

5

Customer’s purchasing decision -making process

Explain unique characteristicsof hospitality products and customer’s purchasing decision-making process

5-1

Hospitality product

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

6

Customer motivations(1)

Explain the meanings, characteristics, and significances of customer motivations

6-1

Definition of motivationsand customer motivations

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

6-2

Characteristics of customermotivations

6-3

Importance of studying customer motivations

6-4

Challenges in studying customer motivations

7

Review of the content

Review of the content before midterm examination

7-1

Review of the content before midterm examination

강좌

영상

(15×3)

퀴즈

PPT, PDF

8

Midterm examination

9

Customer motivations(2)

Apply the customer motivation theories/concepts to examinecustomer motivations

9-1

Customer motivation theories & concepts

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

10

Customer experiences(1)

Apply the concepts of on-site customer to examinecustomer experiences

10-1

Definitions of customer experiences

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

10-2

Characteristics of customerexperiences

10-3

Concepts for the study of on-site customer experiences

11

Customer experiences(2)

Apply the concepts of post-experiences to examine the customers’ post-experiences

11-1

Examples of research on customer experiences

Definition and characteristicsof post-experiences

Concepts for the study of post-experiences

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

12

Interactions between customers and hosts of the hospitality business(1)

Apply the concepts on interactions between customers and hosts to examine this issue in various contexts

12-1

The nature of interactionsbetween customers and hospitality business

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

12-2

Types of hosts in hospitality business

12-3

Concepts for the study of interactions between customers and host of hospitality business(1)

13

Interactions between customers and hosts of the hospitality business(2)

Apply the concepts on interactions between customers and hosts to examine this issue in various contexts

13-1

Concepts for the study of interactions between customers and host of hospitality business(2)

강좌

영상

(15×3)

과제

PPT, PDF

14

Review of the content

Review of the content for the final examination

14-1

Review of the content for the final examination

강좌

영상

(15×3)

퀴지

PPT, PDF

15

Final examination

강좌운영팀 소개

교수자

Raweewan Proyrungroj professor
Raweewan Proyrungroj 교수
-[소 속] 현) 우송대학교 글로벌호텔매니지먼트학부
-[최종학력] Bedfordshire 대학에서 관광경영학 박사
-[수상이력] 1. 수안 수난다 라자브하트 국제대학, 우수 청년연구원상(2016) 2. 태국 기독교
대학,
학술
분야 전문가상

E-mail: raweewan_pr@wsu.ac.kr
 professor
교수

강좌지원팀

조교
조교
한국대학교 전산학 박사과정
E-mail: abc@example.com

강좌 수강 정보

이수/평가정보

이수/평가정보
과제명 퀴즈 과제 중간고사 기말고사
반영비율 20% 20% 20% 60%

※ 총 60% 이상 점수 획득 시, 이수증을 발급받을 수 있습니다.

강좌 수준 및 선수요건

이 강좌는 유익한 내용이 다수 포함되어 있습니다.

교재 및 참고문헌

이 강좌는 여러가지 참고자료가 많이 있습니다.

자주 묻는 질문

강좌 교재가 따로 있나요?

네. 있습니다.

강좌 교재가 따로 있나요?

네. 있습니다.

제목

소제목

내용

 

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  1. Subject

    Social Sciences
    (Business Administration & Economics)
  2. 강좌 내용의 어려운 수준을 의미합니다. 교양, 전공기초, 전공심화 순으로 난이도가 증가합니다.

    Course difficulty

    intermediate
  3. 강좌를 개발하고 운영하는 기관입니다. 컨소시엄으로 운영 시, 대표기관의 명칭이 나타납니다

    Institution

    WOOSONG UNIVERSITY
  4. 운영 기관의 전화번호 입니다.

    Phone

    042-630-9396
  5. 강좌의 구성 주차 수를 의미합니다. (강좌를 충실히 학습하기 위해 필요한 주당 학습시간을 의미합니다.)

    Course Week
    (Estimated Effort)

    15week
    (주당 00시간 40분)
  6. 본 강좌 이수자에게 인정되는 학습시간으로 해당 강좌의 동영상, 과제, 시험, 퀴즈, 토론 등의 시간을 포함합니다. (강의 내용과 관련된 동영상 재생 시간의 총 합계입니다.)

    Accredited learning time
    (Video Duration)

    20시간 00분
    (06시간 00분)
  7. 수강신청이 가능한 기간으로 해당 기간 내에만 수강신청이 가능합니다.

    Registration Period

    2022.03.14 ~ 2022.06.20
  8. 강좌가 운영되고 교수지원이 이루어지는 기간입니다. 이수증은 강좌운영기간이 종료된 이후에 발급받을 수 있습니다.

    Classes Period

    2022.03.14 ~ 2022.06.27